Welcome to my world. Be nice here. Thank you. +Follow | Dashboard
Fake Smile


Credit



Template : Qistina Re
others : una & Athirah
Best view : Google Chrome



KAWAN ! :'(
Sunday 30 December 2012 | 18:48 | 0 comments
Assalamualaikum. Hai kawan-kawan *Lambai tangan* Selamat pagi/petang/malam. Korang ni mesti tengah baca blog aku kan ? HAHAHA k aku tak jadi buat lakalaka. K harini story aku sedih sikit. Bukan sikit. Banyak k BANYAK ! Nak story pasal BUDDYZ. Bukan semua buddyz aku. Sorang je. Semua tu ok dengan aku. Semua tak lupa aku bila susah dan senang. Semua tak lupa bila nak pegi mana-mana. Semua layan aku dengan baik. K aku sayang korang semua. Aku tak benci buddyz aku. Aku dah anggap korang semua kakak-kakak aku. Aku dah anggap korang semua family aku. Serious aku cakap.

K aku tahu korang semua tak suka dengan perangai aku right ? Bagi korang aku ni JAHAT, ZALIM, KEJAM kan ? K aku tahu semua tu. Tapi aku tak kesah korang nak anggap aku ni binatang ke, apa ke. Aku tak kesah. Memang aku pun rasa macam tu. Aku tahu korang semua tak suka aku. Aku tahu korang semua benci aku. Kan kan kan ? K whatever lah.

Kawan, aku bukan nak cakap yang aku benci kau. Aku just tak suka perangai kau. Aku tak pernah benci kau. Aku tak suka perangai kau yang cepat lupa kawan. Happy dengan kekayaan orang. Kau lupa diri kau siapa. Kau lupa segala-gala nya bila kau hidup senang dengan kekayaan orang. Aku ni tak kaya macam dia. Aku ni tak pandai nak bergaya macam dia. Aku takda semua apa yang dia ada. Aku takda semua tu.

Dulu kau kan satu kelas dengan dia kan ? Then petang-petang selalu naik motor ronda-ronda, snap gambar hari-hari, lepak-lepak dekat pondok cik Siti kan ? Ingat tak ? Aku rindu nak semua tu dengan kau. Tapi kau dah lupa semua tu kan ? Sebab sekarang kau dah senang. Kau dah mewah. K stop ! Then kau selalu lah cerita pasal dia dekat aku. Kau selalu buruk-burukkan dia dekat aku. K aku pun ada buruk-burukkan dia masa sekolah rendah. Tapi takda lah sehebat kau. Aku ingat lagi semua tu. K aku dah start jauh dari dia.

Petang haritu, Aishah ajak teman dia pergi beli topup je. Then terus balik. Sebelum tu aku tanya adik kau, kau buat apa dekat rumah ? Then adik kau cakap kau tidur. Aku pun keluar lah dengan Aishah. Then bila dah siap beli topup semua tu, kitaorang lalu depan rumah kau. Dan-dan nampak kau keluar rumah. Aku berhenti lah kejap borak-borak dengan kau. Masa borak-borak tu aku perasan muka kau nampak lain. Dalam hati aku cakap "Dia ni marah aku agaknya sebab tak cakap dekat dia yang aku nak keluar dengan Aishah" Lepas dari tu aku dah tak keluar dengan dia. Aku keluar dengan kau jee.

Suatu hari aku pelik lah, kau selalu pergi rumah dia. Siap webcam bagai lagi. K aku tak kesah sangat. Sebab kau cakap kau buat homework dekat rumah dia. Then lama kelamaan, bila aku tanya adik kau, kau ada dekat rumah tak ? Kau buat apa ? Adik kau cakap kau takda dekat rumah. Aku jadi pelik. Lama-lama aku pelik lah kau ni dah tak ajak aku keluar. Dah tak msg aku ajak lepak sesama. Aku selalu jumpa gambar kau berdua. Bila malam kau ajak aku lepak bagai.

Bila lama-lama kau buat aku macam ni, aku rasa diri aku ni kena buang degan kau macam tu jee. Bila aku tanya kau, sejak bila rapat dengan dia ? Kau jawab entah jee. Pastu kau cakap dekat aku kau rapat dengan dia sebab dakdak lain tak layan kau lah, apa lah. Tapi bila takda dia, kau tengok cara kitaorang layan kau macam mana ? Macam permaisuri. Kau tanya lah budak-budak ni. Start dari bila entah kau keluar tanpa pengetahuan aku. Selalu lepak berdua tak ajak. Pergi sana sini tak ajak. Aku dah terasa dengan kau sebab kau buat aku macam SAMPAH masyarakat.

Kau masih tanya kenapa aku tak puas hati dengan kau ? Aku harap kau faham bila kau baca balik. Kau tak rasa apa yang aku rasa bila kehilangan seorang kawan yang sanggup tinggalkan kiat sebab nak senang, nak hidup mewah. Kawan yang susah macam aku sekejap je kau lupa kan ? Aku sedih bila kau pergi mana-mana tak cakap, tak ajak aku. TERASA k. Aku harap kau berubah lepas nii. Aku harap dekat sana nanti kau tak buat perangai macam ni. Aku nak sangat kau merasa hidup orang susah. Kita dekat dunia ni hidup sementara je. Kita menumpang. So aku nak kau rasa hidup susah macam aku kawan. Aku sayang kau macam family aku. Aku dah anggap kau adik aku. Aku maafkan kau. Aku taknak balas chat, tweet kau sebab aku taknak aku menangis. Aku harap kau berubah ok. Assalamualaikum :')